// ZieyraSulley
TUALA WANITA (PAD) BERACUN!

10.4.11 | 4 comment(s)


Beberapa hasil ujian yang dilakukan di negara barat membuktikan terdapat bahan toksid dalam tuala wanita biasa. Persatuan Pengguna Pulau Pinang juga pernah mendedahkan bahaya tuala wanita yang biasa kepada kaum wanita. Selain daripada takungan darah yang menjadi punca pembiakan bakteria,kandungan dalam tuala wanita itu sendiri mendedahkan wanita kepada risiko penyakit yang digeruni tanpa disedari.
Berapa ramai yang sedar tuala wanita diperbuat daripada gentian/serbuk pulpa kayu yang di putihkan dengan bleaching (bahan pemutih)?
Bleaching adalah asid peluntur biasa digunakan semasa mencuci pakaian atu lantai rumah. Asid ini kalau di lekatkan pada kulit seperti di faraj,ia akan menyerap masuk kedalam sel-sel tubuh badan dan lama kelamaan akan terkumpul dan boleh memudaratkan rahim.
Ramai menyangka tuala wanita diperbuat daripada kapas asli kerana ia berwarna putih..Jika anda sering menonton iklan mengenai tuala wanita anda cuba perhatikan tulisan "PERMUKAAN SEPERTI KAPAS ASLI'' yang bermaksud bukan dibuat daripada 100% kapas asli.
Kandungan dioksin/toksik yang tertinggal dalam tuala wanita boleh meresap masuk kedalam tubuh sipemakainnya, terkumpul didalm sel lemak.Ini boleh menyebabkan penyakit serius.Pengguna berhadapan dengan risiko lemah badan, imuniti lemah, radang pelvik, kurang subur serta boleh menjejaskan perkembangan dan kesihatan janin dalam kandungan.
Tuala wanita biasa yang berasaskan kayu pulpa juga mengadungi bakteria. CAP mendapati jumlah bakteria 10 kali ganda dari piawaian antarabangsa dan boleh membawa kepada jangkitan faraj.
Walaupun penyelidikan yang telah dibuat tidak betul-betul membuktikan sejauh mana tahap bahaya dioksin dalam tuala wanita tetapi banyak kajian yang mendapati memang terdapat dioksin dalam tuala wanita dan menyokong supaya penggunaan tuala wanita diperbuat daripada pulpa kayu dielakkan dan menggantikannya dengan tuala wanita daripada kapas asli.



SUMBER ARTIKEL: BORAK KOSONG

Labels: , ,



Newer | Older
Disclaimer

Hi peeps. It's Zheyrr fer short. An Omnomnomnivour!
Before anything else please follow these rules : No ripping, spamming, and any type of childish acts. Respect is a must. I have disabled right click and dragging, please use ctrl+c. Enjoy


Navigations!

FOLLOW | DASHBOARD

Diary About Stuff Site


Let's Talk!

++ Your IP ADRESS is:
++  baby(s)


Credits!

Template by : Farisyaa Awayy
Basecode by : Nurynn
Full Edited : Zieyra Sulley